نگرانی درباره افشای اظلاعات گوشی پیکسل گوگل


محققان تشخیص داده اند که جدیدترین پرچمدار گوگل یعنی موبایل پیکسل ۹ پرو ایکس ال اطلاعات خصوصی کاربران را به سرورهای این شرکت می فرستد و نگران حریم خصوصی کاربران و افشای این اطلاعات شده اند.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از گیزموچاینا، محققان سایبرنیوز مدعی شده اند یک نگرانی احتمالی حریم خصوصی در موبایل های مذکور یافته اند.

تحلیل آنها نشان داده است دستگاه هر ۱۵ دقیقه یکبار داده هایی همچون موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، وضعیت شبکه و دیگه اطلاعات را به گوگل ارسال می کند.
همینطور این موبایل به صورت مداوم کدهای جدید را دانلود و فعال می کند که همین مساله ریسک های امنیتی به وجود می آورد. محققان برای این منظور از روشی استفاده کردند که طی آن فرد خویش را در مکالمه بین یک کاربر و یک برنامه قرار می دهد و «man in the middle » نام دارد. موبایل اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را به نقاط مختلفی همچون مدیریت دستگاه، اجرای سیاست و گروه بندی چهره ارسال می کرد. همینطور دستگاه داده موقعیت مکانی را حتی در صورت غیرفعالسازی جی پی اس، با اتکا به شبکه های وای فای اطراف، ارسال کرد.
همینطور این موبایل بدون رضایت واضح کاربر با سرویس ها ارتباط برقرار می کرد. بعنوان مثال دستگاه با خصوصیت گروه بندی چهره در «گوگل فتوز»ارتباط برقرار کرد. هرچند محققان با اپلیکیشن مذکور ارتباطی برقرار نکردند. همین روند نشان دهنده نگرانی های احتمالی در رابطه با پردازش داده های بیومتریک است.

علاوه بر آن خصوصیت «جستجوی صوتی» داده های مختلفی مانند تعداد دفعاتی که دستگاه ری استارت شد و همینطور لیستی از اپ های نصب شده روی دستگاه را ارسال کرد. دستگاه اغلب در سرورهای گوگل کنترل می شد تا بسته های نرم افزاری جدید را دانلود کند. هرچند دستگاه طی بازه بررسی، داده ها را به طرف های ثالث منتقل نکرد اما به صورت مداوم درخواست آپدیت شماره موبایل های در رابطه با کلاهبرداری را ارسال می کرد که احیانا به قابلیت برسی تماس ها مربوط است. آراس نازارواس محقق سایبر نیوز در اینباره می گوید: مقدار داده های منتقل شده و پتانسیل مدیریت دستگاه از راه دور تردیدهایی در رابطه با مالک واقعی دستگاه به وجود می آورد.
 


منبع:

1403/07/16
12:14:44
5.0 / 5
541
تگهای مطلب: گوگل , گوگل پیکسل , گوشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴