جدیدترین قابلیت هوش مصنوعی گوگل


جستجوهای تصویری، قابلیت های ویدئویی و نتایج بهتر از پیامدهای بیش از پیش اضافه شدن هوش مصنوعی به خدمات جستجوی گوگل خواهد بود.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از ایسنا، گوگل هوش مصنوعی بیشتری را به بخش جستجو اضافه می کند.
این شرکت از فهرستی طولانی از تغییرات، همچون نتایج سازماندهی شده با هوش مصنوعی، بروزرسانی های بخش جستجوی تصویری موسوم به گوگل لنز(Google Lens) به اضافه امکان جستجوی ویدئو و صدا و قرار دادن پیوندها و تبلیغات داخل مرور هوش مصنوعی(AI Overviews) رونمایی نمود.
می توان گمان برد که نتایج جستجوی سازماندهی شده با هوش مصنوعی جایی است که گوگل در نهایت با تمام قدرت حرکت خواهد کرد، اما عرضه آن با دامنه محدودی آغاز می شود.
هوش مصنوعی گوگل یک تجربه تمام و کمال به وجود می آورد که شامل ارائه نتایج مرتبط برمبنای جستجوی کاربران است. این شرکت می گوید صفحات گردآوری شده با هوش مصنوعی شامل «چشم اندازهایی از سراسر وب» مانند مقاله ها، ویدیوها و انجمن ها خواهد بود.
مرورهای هوش مصنوعی گوگل نیز که تکه هایی از اطلاعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی هستند که در بالای نتایج وب مشاهده می شوند، با پیشرفت هایی همراه می شود.
گوگل درحال ترکیب یک طراحی جدید در بخش پیوندهای برجسته به صفحات وب است و می گوید آزمایش ها نشان داده است که این طراحی موجب افزایش ترافیک به وب سایت های پشتیبانی کننده ای شده که به آنها پیوند می دهد.
تبلیغات نیز به نمای کلی هوش مصنوعی اضافه می شوند. گوگل می گوید این خاصیت ابتدا در ایالات متحده عرضه می شود.
خاصیت دیگری به نام دایره کشیدن برای جستجو(Circle to Search) دارای قابلیت های جدیدی می شود. این خاصیت حالا فورا آهنگ هایی را که می شنوید، جستجو می کند. گوگل خاطرنشان می کند که این خاصیت حالا در بالاتر از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در دسترس می باشد، برای اینکه از زمان ارائه در ژانویه، دسترسی و قابلیت های آن بالا رفته است.
قابلیت جستجوی تصویری هفت ساله این شرکت برای موبایل موسوم به گوگل لنز(Google Lens) نیز درحال دریافت برخی ارتقاهاست. این خدمت حالا می تواند بوسیله ویدئو و صدا جستجو کند و به کاربر امکان می دهد سؤالات پیچیده درباره ی تصاویر متحرک بپرسد.
گوگل در مثالی از این موضوع، دیدن ماهی در یک آکواریوم و استفاده از گوگل لنز برای پرسیدن این که «چرا آنها با هم شنا می کنند؟» را مثال می زند. بگفته گوگل، هوش مصنوعی از آن کلیپ ویدئویی و ضبط صدای کاربر برای شناسایی گونه های ماهی ها و توضیح این که چرا آنها با هم معاشرت و شنا می کنند، استفاده می نماید.
در همین جهت، حالا می توان هنگام عکس برداری از گوگل لنز سؤال پرسید. گوگل می گوید فقط کافی است تا مانند زمانی که به چیزی اشاره می کنید و از دوستتان درباره ی چیزی می پرسید، دوربین گوشی خودرا به سمت چیزی بگیرید، دکمه شاتر را نگه دارید و هر چیزی را که در ذهن دارید، از گوگل لنز بپرسید تا پاسخ بشنوید.
گوگل لنز همین طور درحال بهبود و ارتقای تجربه خرید کاربران خود است. گوگل جستجوی محصول ارتقاء یافته را بطور شایان توجهی مفیدتر از نسخه قبلی توصیف می کند و می گوید نتایج هوش مصنوعی حالا شامل اطلاعات ضروری در مورد محصول جستجو شده، همچون بررسی ها، نرخها در خرده فروشی های مختلف و محل خرید می شود.
همه قابلیت های گوگل لنز هم اکنون در دسترس هستند، بااینکه تعدادی از آنها نیاز به انتخاب کردن دارند. کاوشهای ویدئویی در سطح جهانی برای کاربران Search Labs دردسترس است.
همین طور ورودی صوتی برای گوگل لنز حالا برای کاربران انگلیسی زبان در برنامه گوگل در سیستم عامل های اندروید و iOS دردسترس است.
شایان ذکر است که خدمت خریدهای پیشرفته با گوگل لنز از این هفته در دسترس قرار می گیرد.


 

1403/07/13
17:15:57
5.0 / 5
23
تگهای مطلب: گوگل , هوش مصنوعی , اندروید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳